ABJECT: Neculae Plăiașu are un comportament de interlop

Ancheta  jurnaliștilor de la secundatv.ro, referitoare la faptul că ex-ministrul Rovana Plumb nu este străină de un cont offshore, l-a scos din minți pe președintele Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor.
Plăiașu a cedat nervos. M-a sunat să mă sperie. Solicit public un punct de vedere din partea premierului Cioloș.
Jurnalistul Mihai Pâlșu a explicat cum, în dimineața zilei de 15 decembrie 2015, la ora 9.21, a fost sunat pe mobil de președintele Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSP), Neculae Plăiașu. Fără să apeleze la secretară, Plăiașu l-a sunat personal pe jurnalist de la cabinetul său, de pe numărul  de telefon 0213157787.

Mihai Pâlșu: După ce ne-am prezentat reciproc, el primul, generalul Plăiașu, fără să facă vreo referire la vreun text, a trecut la atac. După prima frază mi-am dat seama că vrea să vorbim despre două anchete publicate în SECUNDA. Acestea sunt:

Rovana PLUMB nu este străină de contul offshore deschis la Hellenic Bank: 140-01-449221-01” și Plăiașu l-a „tradus” pe Tobă și a protejat o inginerie financiară de 1,2 milioane euro” – cu un click le puteți lectura, pentru o mai bună cunoaștere a subiectului.

În cele două anchete jurnalistice am arăta cum ex-ministrul Rovana Plumb a avut legături ”periculoase” cu persoane dubioase și cum Oficiul pe care îl conduce Plăiașu nu a oferit toate datele solicitate de polițiștii care anchetau cazul de spălare de bani – 700.000 de euro.

Reproduc din memorie un fragment din discuția avută cu Neculae Plăiașu, dar cu siguranță că domnul Plăiașu poate pune la dispoziție întreaga înregistrare:
Tu când scrii te bazezi pe documente sau scrii că ai o imaginație bogată?M-am bazat pe documente.Ce documente? a ridicat glasul Plăiașu.Documente pe care le-am prezentat publicului.De ce nu ai vorbit cu mine, tu scrii ce vrei? a continuat Plăiașu, aproape țipând.Documentele erau clare. Dacă aveți alte date puteți să le publicați, i-am răspuns pe un ton potolit.Bă, deșteptule… a trecut Plăiașu la atac de mahala.Deștept ești tu, la revedere. Și i-am închis telefonul.
În 25 de ani de presă am discutat cu foarte mulți șmecheri aflați în simbria statului – adică a noastră a tuturor plătitorilor de impozite și taxe. Am avut parte de multe acuzații din partea celor pe care eu, ca toți românii, îi plătesc, iar ei se cred ZEI, nemuritori în funcție, cu impresia că pot să te sperie cu un simplu telefon, ca tu să te faci mic și să speri că nu l-ai supărat prea tare, ca să nu îți facă viața un iad.

Dar niciodată nu  a fost un context mai nepotrivit pentru un astfel de comportament din partea unui înalt funcționar de stat, precum cel practicat de Neculae Plăiașu, un comportament de interlop.

De ce credeți că era nervos Plăiașu? Pentru că în anchete am arătat cum el, în calitate de președinte al Oficiului de prevenire a Splălării Banilor, le-a oferit un răspuns fără obiect polițiștilor care au anchetat un dosar în care firmele românești FARMEC și MIRAJ, precum și societatea offshore ALLPLINGTON, erau suspectate de de spălare de bani. Practic, polițiștii nu au mai putut să continue ancheta pentru că Plăiașu nu a vrut să le spună unde au ajuns cei 700.000 de euro.

De ce nu a răspuns Neculae Plăiașu întrebărilor polițiștilor lui Petre Tobă? La această întrebare ar trebui să ne răspundă DNA, căci vorbim despre o infracțiune de spălare de bani în care este implicat un fost ministru, Rovana Plumb, iar președintele ONPCSP pare că a oferit protecție escrocilor fiscali.

Aștept ca un procuror din subordinea doamnei Laura Codruța Kovesi, șefa DNA, să deschidă un dosar penal și să mă solicite să pun pe masa toate documentele pe care le dețin LEGAL și care demonstrează cele afirmate de mine în anchetele referitoare la Rovana Plumb și Neculae Plăiașu, președintele ONPCSB.

Solicit public un punct de vedere din partea premierului Dacian Cioloș legat de comportamentul președintelui Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, Neculae Plăiașu.


De asemenea, solicit public DEMISIA președintelui ONPCSB, Neculae Plăiașu, pentru comportamentul de interlop care vine în contradicție cu Art. 13 – Cadrul relaţiilor în exercitarea atribuţiilor de serviciu – din CODUL DE CONDUITĂ A PERSONALULUI ONPCSB. Acest Cod a fost actualizat, în 2013, chiar de Neculae Plăiașu!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu