EDITORIAL: Epitaful misoginismului

Femeile aud adesea stereotipii gen: toate-s la fel (vorba cantecului). Barbatii sunt cei mai mari hateri pentru ca nu se pot obisnui, inca, cu emanciparea femeii. Insa au uitat ca am trait multi ani in matriarhat. Faptul ca o femeie nu este suficient de educata si nici nu este suficient de inzestrata de la natura, asta nu ne face o specie inferioara barbatului.

Ni se spune, inca de cand suntem mici, care este rolul femeii in societate, in casa si in viata unui barbat. Din pacate, multe o iau ca atare si se conformeaza. Deci nu se respecta pe ele si nu se iubesc pe ele, inainte de toate.

Misoginul de serviciu va spune despre o femeie moderna, de succes, care surprinzator, detine o pozitie superioara lui si castiga mai mult decat el, ca rolul femeii este la cratita si sa stea cu dansa-n sus ca sa faca plozi.

Ghici ce? Femeia nu mai este datoare sa se marite. Ne doare in cot de societate si de ce spune baba de la etajul trei sau ce naiba mai au de spus babele din satul in care am copilarit.

Cea mai enervanta intrebare de la reuniunile familiale este cea legata de casatorie si copii. Nu mai trebuie sa fii maritata ca sa ai un copil si nici nu mai trebuie sa ai un sot ca sa duci un trai decent. 
Femeia contemporana este o femeie care are alaturi un partener, egalul ei. Impreuna impart tot si se ajuta reciproc. Nu au nevoie de acte ca sa se prinda in plasa birocratiei si sa fie responsabili unul fata de greselile sau datoriile celuilalt. Daca ei sunt suficienti asa, unul pentru celalalt, de ce ar trebui sa fie treaba cuiva ce fac ei si daca sunt sau nu impreuna, daca sunt bine sau rau?

Eu una nu am nevoie de un bou sa isi dea acordul pentru mine ca sa ma f... si nici de un idiot de popa nu am nevoie ca sa isi arunce binecuvantarea pentru ca eu sa fiu fericita.

Traim in lumea in care femeia se ridica si devine autonoma si autosuficienta (in cazurile in care ea e cea care se face fericita) si ma bucur ca voi apuca ziua in care voi manca coliva misoginismului. Eu ma pregatesc deja sa ii scriu epitaful.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu